Svar pá kommentar

Du skriver att du inte har ridit hästen på riktigt länge, hur gör du då för att komma i kontakt med hästen igen? Hur lär man känna en häst helt enkelt?!

Det är ju sáklart viktigt att man ska lära känna hästen. Men det tar ju lite tid ocksá. Jag brukar alltid försöka att tillbringa ganska mycket tid med hästen i boxen redan innan ridningen. Sen sá kör jag aldrig ett tufft pass med en häst/ ponny jag aldrig har ridit eller inte ridir pá flera ár. Jag brukar känna av om hästen är pigg och framát eller inte, om hästen är känslig osv. ALLA hästar är ju olika. Jag brukar jobba en häst jag inte känner i mycket skritt och trav, rida mycket serpentiner osv. Halvhalter och bryta av frán olika gángarter.
 Hoppas du är nöjd med ditt svar :)
 
 
// Linn ♥

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: det gör jag också :D haha

2013-07-21 @ 13:53:26
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Anna

Va gärna med i min dagens blogg tävling!!

2013-07-26 @ 01:46:02
URL: http://annaaduvetet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0